ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXVII/170/20Drukuj informacjęAkt prawny: XXVII/170/20

Szczegóły informacji

XXVII/170/20

Rodzaj: Uchwała

Status: Zmieniony

Sesja: XXVII

Kadencja: Kadencja 2018-2024

Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Data podjęcia/podpisania: 2020-12-29

Tytuł aktu:

W sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki.

Zmieniony przez:

LVI/328/23

Na podstawie:

art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) oraz art. 4  ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 z późn. zm.)

Treść:

Uchwała Nr XXVII/170/20
Rady Gminy Piecki
z dnia 29 grudnia 2020 r.
 
w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki.
 
     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) oraz art. 4  ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 z późn. zm.) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Mrągowie – Rada Gminy Piecki uchwala, co następuje:
§ 1. Określa się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Traci moc uchwała Nr XXXVIII/225/17 Rady Gminy Piecki z dnia 31 maja 2017 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki (Dz. Urz. Woj. Warmińsko-Mazurskiego z 2017 r. poz. 2746) uchwała Nr XLVIII/303/18 Rady Gminy Piecki z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVIII/225/17 Rady Gminy Piecki z dnia 31 maja 2017 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki (Dz. Urz. Woj. Warmińsko-Mazurskiego z 2018 r. poz. 2420) oraz uchwała Nr XII/72/19 Rady Gminy Piecki z dnia 22 sierpnia 2019 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVIII/225/17 Rady Gminy Piecki z dnia 31 maja 2017 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki (Dz. Urz. Woj. Warmińsko-Mazurskiego z 2019 r. poz. 4405).
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Piecki.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
 
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz 

 
Załącznik
do Uchwały Nr XXVII/170/20
Rady Gminy Piecki
z dnia 29 grudnia 2020 r.
 
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki
 
Rozdział 1.
Przepisy ogólne
§ 1. 1. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Piecki, zwany dalej „Regulaminem”, określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki w zakresie określonym w art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, dotyczące:
1) wymagań w zakresie:
a) prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych obejmującego: papier i tekturę, metale, tworzywa sztuczne, szkło, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, bioodpady, popiół,
b) selektywnego zbierania odpadów komunalnych prowadzonego przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych w sposób umożliwiający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców gminy, które zapewniają przyjmowanie co najmniej odpadów komunalnych wymienionych w lit. a, odpadów niebezpiecznych, przeterminowanych leków i chemikaliów, odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów budowalnych i rozbiórkowych oraz odpadów tekstyliów i odzieży,
c) uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego,
c) mycia i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;
2) rodzaju i minimalnej pojemności pojemników lub worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, w tym na terenach przeznaczonych do użytku publicznego oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczenia tych pojemników i worków oraz utrzymania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu:
a) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź w innych źródłach,
b) liczby osób korzystających z tych pojemników lub worków,
3) utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym miejsc gromadzenia odpadów,
4) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego;
5) innych wymagań wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami;
6) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;
7) wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;
8) wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania,
9) określenia wymagań uznania odpadów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i b, że są zbierane w sposób selektywny.
2. Treść Regulaminu pozostaje w ścisłym związku z pojęciami i definicjami zawartymi w ustawach:
1) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r.,
2) o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r.,
3) o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym z dnia 11 września 2015 r.,
4) o ochronie zwierząt z dnia 21 sierpnia 1997 r.
 
Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości
§ 2. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie swojej nieruchomości w zakresie określonym ustawą poprzez:
1) wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,
2) zbieranie i pozbywanie się odpadów komunalnych stałych oraz odprowadzanie nieczystości ciekłych zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie,
2. W drodze selektywnej zbiórki wydziela się następujące frakcje:
a) odpady z papieru i tektury,
b) odpady szklane,
c) odpady z tworzyw sztucznych oraz opakowania wielomateriałowe i metale,
d) bioodpady
e) popiół.
3. Ponadto, wyodrębnieniu ze strumienia odpadów komunalnych podlegają:
a) przeterminowane i niewykorzystane leki,
b) chemikalia (resztki farb, olejów, rozpuszczalników, lakierów, środki ochrony roślin itp.),
c) zużyte baterie i akumulatory,
d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
e) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
f) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne,
g) zużyte opony (samochodowe, rowerowe, motocyklowe),
h) odpady niebezpieczne (np. świetlówki, lampy LED),
i) odpady odzieży i tekstyliów,
j) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki.
4. W punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przyjmowane są odpady komunalne od mieszkańców wymienione w § 2 ust. 2 i 3.
5. Odpady, o których mowa w § 1 ust. 1pkt 1 lit. a i b, uznaje się, że są zbierane w sposób selektywny, jeżeli:
a) w pojemniku na odpady zmieszane (pozostałości po segregacji) nie znajdują się odpady selektywne, a także inne odpady objęte zbiórką określone w § 2 ust. 3 niniejszego Regulaminu,
b) w workach na odpady selektywne nie znajdują się odpady zmieszane (pozostałości po segregacji), a także inne odpady objęte zbiórką określone w §2 ust. 3 niniejszego Regulaminu,
c) frakcje odpadów selektywnych nie są mieszane ze sobą, z wyjątkiem sporadycznych sytuacji, w których nastąpiło przypadkowe umieszczenie odpadu selektywnego w niewłaściwej frakcji, np. wrzucenie papieru do worka żółtego na tworzywa sztuczne,
d) odpady objęte zbiórką określone w § 2 ust. 2 i 3 niniejszego Regulaminu przekazywane są Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Pieckach,
e) odpady wymienione w § 2 ust. 3 pkt d), e), g) niniejszego Regulaminu przekazywane są podczas zbiórek objazdowych.
§ 3. Właściciele nieruchomości mają obowiązek usuwania błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego.
§ 4. 1. Mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi mogą odbywać się wyłącznie na własnej nieruchomości, nie przeznaczonej do użytku publicznego, pod warunkiem, że czynności te będą się odbywały w miejscach o utwardzonym podłożu, a powstające ścieki odprowadzone zostaną do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w szczelnych zbiornikach bezodpływowych.
2. Powstałe podczas napraw odpady powinny być gromadzone i usuwane zgodnie z odrębnymi przepisami.
 
Rozdział 3.

Rodzaje i minimalna pojemność pojemników lub worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, w tym na terenach przeznaczonych do użytku publicznego oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczenia tych pojemników i worków, utrzymania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym oraz utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym miejsc gromadzenia odpadów
§ 5. 1. Do zbierania odpadów komunalnych służą pojemniki i urządzenia o następujących pojemnościach:
1) worki o pojemności 60 l, 120 l wykonane z folii polietylenowych LDPE lub HDPE o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, wykluczającej rozerwanie się worka;
2) pojemniki o pojemności: 80l, 120l, 240l, 1100 l, 1500 l wykonane z tworzywa sztucznego lub metalu,
3) kontener o pojemności 7000l,
4) kosze uliczne o pojemności od 20 l do 70 l, wykonane z materiału niepalnego o konstrukcji umożliwiającej łatwe opróżnianie.
2. Worki i pojemniki określone w ust. 1 przeznaczone do gromadzenia odpadów segregowanych, powinny być w kolorze:
1) niebieskim - do gromadzenia papieru i tektury;
2) żółtym - do gromadzenia tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych;
3) zielonym - do gromadzenia opakowań ze szkła;
4) brązowym - do gromadzenia bioodpadów;
5) szarym – do gromadzenia popiołów paleniskowych.
3. Na workach i pojemnikach o których mowa w ust. 2 umieszcza się w widocznym miejscu na tle, odpowiadającym kolorom dla danego rodzaju odpadów widoczny napis:
1) „PAPIER” – w przypadku worka lub pojemnika na odpady określone w ust. 2 pkt 1),
2) „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” - w przypadku worka lub pojemnika na odpady określone w ust. 2 pkt 2),
3) „SZKŁO” - w przypadku worka lub pojemnika na odpady określone w ust. 2 pkt 3),
4) „BIO” - w przypadku worka lub pojemnika na odpady określone w ust. 2 pkt 4),
5) „POPIÓŁ” - w przypadku worka lub pojemnika na odpady określone w ust. 2 pkt 5).
4. Zbieranie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych następuje w pojemnikach, o których mowa w ust. 1 pkt 2-3.
5. Dopuszcza się zbieranie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych w workach w zabudowie jednorodzinnej w sytuacji, gdy ilość wytworzonych komunalnych odpadów zmieszanych przekracza minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego na ten rodzaj odpadów, określoną w ust. 1.
6. Pojemniki/worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb właściciela, jednakże opróżniane w dwutygodniowym cyklu odbioru powinny mieć pojemność odpowiadającą co najmniej:
1) 30 litrom na każdego mieszkańca nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz pojemniki/worki o pojemności 60-120 l na każdą frakcję, o której mowa w §2 ust.2;
 2) 2 litrom na każdego pracownika i ucznia dla budynków użyteczności publicznej i placówek oświatowych, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz pojemniki/worki o pojemności 60-120 l na każdą frakcję, o której mowa w §2 ust.2 pkt a-c;
3) 20 litrom na każde 10 m2 powierzchni użytkowej, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na lokal, dla lokali handlowych (innych niż spożywcze), na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz pojemniki/worki o pojemności 60-120 l na każdą frakcję, o której mowa w §2 ust.2 pkt a-c;
4) 30 litrom na każde 10 m2 powierzchni użytkowej, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na lokal dla spożywczych lokali handlowych na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz pojemniki/worki o pojemności 60-120 l na każdą frakcję, o której mowa w §2 ust.2 pkt a-c;
5) nie mniej niż 60 l dla punktów handlowych prowadzonych poza lokalem oraz ulicznych punktów szybkiej konsumpcji niezależnie od odpadów opakowaniowych i innych niż odpady komunalne, na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz pojemniki/worki o pojemności 60-120 l na każdą frakcję, o której mowa w §2 ust.2 pkt a-c;
6) 20 litrom na jedno miejsce konsumpcyjne w miesiącach, VI-VIII, w pozostałych miesiącach 10 l dla lokali i punktów gastronomicznych, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz pojemniki/worki o pojemności 60-120 l na każdą frakcję, o której mowa w §2 ust.2 pkt a-c; dotyczy to także miejsc w ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu
7) 40 litrom na jedno miejsce konsumpcyjne w miesiącach, VI-VIII, w pozostałych miesiącach 20 l dla lokali i punktów gastronomicznych stosujących naczynia jednorazowe, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 240 litrów na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz pojemniki/worki o pojemności 60-120 l na każdą frakcję, o której mowa w §2 ust.2 pkt a-c; dotyczy to także miejsc w ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu;
8) 120 litrom na każdych 10 pracowników dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz pojemniki/worki o pojemności 60-120 l na każdą frakcję, o której mowa w §2 ust.2 pkt a-c;
9) 10 litrom na jedno łóżko dla hoteli, pensjonatów oraz innych nieruchomości o podobnej funkcji, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz pojemniki/worki o pojemności 60-120 l na każdą frakcję, o której mowa w §2 ust.2 pkt a-c; ;
10) 20 litrom na każdą działkę w okresie od 1 kwietnia do 31 października każdego roku i 5 litrom poza tym okresem dla ogródków działkowych, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz pojemniki/worki o pojemności 60-120 l na każdą frakcję, o której mowa w §2 ust.2 pkt a-c;
11) 120 litrom dla jednego domku letniskowego lub jednej innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe jedynie przez część roku na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz pojemniki/worki o pojemności 60-120 l na każdą frakcję, o której mowa w §2 ust.2.
7. Właściciele nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości zamieszkałe, a w części niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne, ustalają ilość oraz minimalną pojemność pojemników jako sumę ilości określonej w ust. 6 pkt. 1) oraz ust. 6 odpowiedni punkt 2) – 11).
8. Właściciele nieruchomości, na terenach których okresowo prowadzona jest działalność gospodarcza, zobowiązani są do odpowiedniego zwiększenia pojemności pojemników na odpady w miesiącach funkcjonowania obiektu.
9. Właściciele nieruchomości, na terenach których okresowo przebywa zwiększona liczba osób, zobowiązani są do odpowiedniego zwiększenia pojemności pojemników na odpady w miesiącach przebywania zwiększonej ilości osób.
§ 6. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do utrzymywania pojemników i miejsc gromadzenia odpadów w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym poprzez:
1) wrzucanie do worków i/lub pojemników o określonych kolorach lub oznaczeniach wyłącznie odpadów do nich przeznaczonych;
2) zamykanie pojemników wyposażonych w klapy w celu zabezpieczenia przed dostępem wód opadowych;
3) stosowanie ilości i pojemności pojemników proporcjonalnie do potrzeb w celu niedopuszczania do przeciążania pojemników;
4) pojemniki lub worki powinny być ustawione na terenie nieruchomości;
5) miejsca gromadzenia odpadów powinny być odpowiednio zabezpieczone przed zwierzętami, rozwiewaniem, deszczem, śniegiem; właściciel nieruchomości zobowiązany jest zachowywać czystość wokół pojemników i worków w tych miejscach,
6) okresowe dezynfekowanie pojemników na odpady - co najmniej 2 razy w roku, a na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne dodatkowo w okresie od 1 czerwca do 31 sierpnia 1 raz w miesiącu.
 
Rozdział 4.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego
§ 7. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości przy czym częstotliwość pozbywania się komunalnych odpadów zmieszanych z nieruchomości winna być dostosowana do ilości powstających na niej odpadów, nie może jednak wynosić mniej niż raz na dwa tygodnie z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości określa poniższa tabela:
Rodzaj odpadu
Nieruchomości zamieszkałe w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej
Nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez cześć roku
Nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne
niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
Zabudowa jednorodzinna –
co najmniej raz na 2 tygodnie
 
Zabudowa wielorodzinna - co najmniej raz w tygodniu
w okresie od 1 maja do 30 września minimum raz na 2 tygodnie; w pozostałym okresie roku – w zależności od potrzeb i warunków sanitarno – porządkowych
co najmniej raz na 2 tygodnie
papier i tektura
co najmniej 1 raz w miesiącu
w okresie od 1 maja do 30 września minimum 1 raz w miesiącu; w pozostałym okresie roku – w zależności od potrzeb i warunków sanitarno – porządkowych
co najmniej 1 raz w miesiącu
szkło
co najmniej 1 raz w miesiącu
w okresie od 1 maja do 30 września minimum 1 raz w miesiącu; w pozostałym okresie roku – w zależności od potrzeb i warunków sanitarno – porządkowych
co najmniej 1 raz w miesiącu
tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe
co najmniej 1 raz w miesiącu
w okresie od 1 maja do 30 września minimum 1 raz w miesiącu; w pozostałym okresie roku – w zależności od potrzeb i warunków sanitarno – porządkowych
co najmniej 1 raz w miesiącu
bioodpady
Zabudowa jednorodzinna –
co najmniej raz na 2 tygodnie
 
Zabudowa wielorodzinna - co najmniej raz w tygodniu
w okresie od 1 maja do 30 września minimum raz na 2 tygodnie; w pozostałym okresie roku – w zależności od potrzeb i warunków sanitarno – porządkowych
-
popiół z palenisk domowych
co najmniej 1 raz w miesiącu
w okresie od 1 maja do 30 września minimum 1 raz w miesiącu; w pozostałym okresie roku – w zależności od potrzeb i warunków sanitarno – porządkowych
co najmniej 1 raz w miesiącu
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony z gospodarstw domowych
co najmniej raz w roku
co najmniej raz w roku
-
przeterminowane leki, i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory z gospodarstw domowych
wg bieżących potrzeb (za każdym razem, gdy zaistnieje potrzeba)
-
3. Z nieruchomości zamieszkałych, z budynków wielorodzinnych, w sytuacji, gdy właściciele wspólnego budynku wielorodzinnego wyposażeni są w indywidualne pojemniki na odpady, dopuszcza się odbiór niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz bioodpadów co najmniej raz na dwa tygodnie.
§ 8. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się z terenu nieruchomości komunalnych odpadów zmieszanych w sposób obejmujący gromadzenie odpadów w pojemnikach i przekazanie przedsiębiorcy wskazanemu przez Gminę.
2. Właściciel nieruchomości obowiązany jest udostępnić pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, na czas odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez ich wystawienie w pasie drogi publicznej.
3. W przypadku nie wystawienia w wyznaczonym dniu odpadów selektywnie zebranych do odebrania przez przedsiębiorcę wskazanego przez Gminę, właściciele nieruchomości mogą dostarczyć odpady do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
§ 9. 1. Ustala się poniższe zasady pozbywania się przez właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów:
1) odpady z papieru i tektury winne być gromadzone i przekazywane w pojemniku lub worku koloru niebieskiego;
2) odpady z tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych winne być gromadzone i przekazywane w  pojemniku lub worku koloru żółtego;
3) odpady ze szkła białego i kolorowego winne być gromadzone i przekazywane w  pojemniku lub worku koloru zielonego;
4) bioodpady mogą być poddane procesowi kompostowania, w celu uzyskania kompostu na własne potrzeby przez właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi lub być zbierane w worki lub pojemniki przystosowane do tego celu i usuwane zgodnie z harmonogramem odbioru. W przypadku kompostowania bioodpadów przez właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi zwalnia się ww. z obowiązku posiadania worka na te odpady. Ponadto właściciele nieruchomości na terenie, których w wyniku pielęgnacji powstają odpady zielone, pozostałości roślinne typu gałęzie mogą tego typu odpady spalić, o ile nie zawierają substancji niebezpiecznych, nie dojdzie do naruszenia przepisów ochrony przeciwpożarowej budynków, zostaną zachowane odpowiednie środki ostrożności oraz nie będą stwarzać uciążliwości bezpośrednio dla otoczenia;
5) popioły paleniskowe winne być gromadzone i przekazywane w pojemniku lub worku koloru szarego;
6) meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych należy gromadzić w formie „wystawki” przed posesją, w sposób umożliwiający przejście lub przejazd i przekazać przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne w terminach odbioru tych odpadów lub przekazać bezpośrednio do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych;
7) zużyty sprzęt elektryczny lub elektroniczny powstający w gospodarstwach domowych można przekazać do punktów sprzedaży sprzętu zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1155 z późn. zm.);
8) zużyte baterie i akumulatory małogabarytowe, inne niż przemysłowe i samochodowe należy umieszczać w odpowiednio oznaczonych pojemnikach zlokalizowanych w budynkach użyteczności publicznej lub oświatowych lub przekazać bezpośrednio do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych;
9) przeterminowane leki należy umieszczać w odpowiednio oznakowanych pojemnikach zlokalizowanych w aptekach i placówkach służby zdrowia lub przekazać bezpośrednio do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych;
10) chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek należy przekazywać bezpośrednio do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych;
11) zużyte opony samochodowe, rowerowe, motocyklowe pozostawić w stacjach demontażu pojazdów i warsztatach wulkanizacyjnych lub przekazać bezpośrednio do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych;
12) odpady tekstyliów i odzieży przekazywać do specjalnych kontenerów przeznaczonych do zbiórki odzieży używanej albo dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych;
13) odpady budowlane i rozbiórkowe nie zawierające odpadów niebezpiecznych, wytworzone przez właściciela nieruchomości w wyniku prowadzenia robót budowlano-remontowych nie wymagających pozwolenia na budowę lub rozbiórkę ani zgłoszenia o zamiarze przystąpienia do budowy lub rozbiórki należy przekazywać do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Pozostałe odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe powinny zostać odebrane przez podmiot uprawniony na podstawie indywidualnych umów.
2. Każdy z wymienionych w ust. 1 rodzajów odpadów można przekazać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
3. Wystawianie worków z odpadami komunalnymi w miejsca, z których zostaną odebrane przez przedsiębiorcę odbierającego odpady, następuje co najwyżej na jeden dzień przed terminem odbioru określonym w harmonogramie.
§ 10. Właściciel nieruchomości nie mający możliwości włączenia jej do systemu kanalizacji sanitarnej lub nie posiadający przydomowej oczyszczalni, a posiadający szczelny zbiornik zobowiązany jest do pozbywania się nieczystości ciekłych z nieruchomości, tak aby nie dopuścić do przelewania zbiornika, nie rzadziej niż raz na pół roku.
 
Rozdział 5.

Inne wymagania wynikające z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami
§ 11. 1. W celu ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów, zmniejszenia ich objętości oraz racjonalizacji procesu segregacji nastąpi zwiększenie świadomości ekologicznej społeczeństwa poprzez kampanie edukacyjno – informacyjne.
2. Promowanie kompostowania bioodpadów w przydomowych kompostownikach.
 
Rozdział 6.

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku
§ 12. 1. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe obowiązane są do:
1) zachowania środków ostrożności zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi i innych zwierząt oraz w szczególności dołożenia starań, by zwierzęta te były jak najmniej uciążliwe dla otoczenia, nie zakłócały spokoju domowego i nie zanieczyszczały miejsc przeznaczonych do wspólnego użytku;
2) zapewnienia właściwej opieki nad zwierzętami w celu niedopuszczenia do zniszczeń i zanieczyszczeń nieruchomości, terenów i budynków użyteczności publicznej;
3) natychmiastowego usuwania zanieczyszczeń (odchodów i innych nieczystości) z klatek schodowych, pomieszczeń wspólnego użytku, placów, trawników lub zieleńców, ulic i chodników, pozostawionych przez zwierzę. Uprzątnięcia można dokonać poprzez wrzucenie zanieczyszczeń do urządzeń przeznaczonych do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych;
2. Obowiązek określony w ust. 1 pkt 3 nie dotyczy oznakowanych psów asystujących osobom niepełnosprawnym.
 
Rozdział 7.

Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej
§ 13. 1. Utrzymywanie zwierząt gospodarskich jest zabronione na terenach miejscowości Piecki wyłączonych z produkcji rolnej, na obszarach w obrębie Osiedla Lawendowego w Pieckach.
2. Na pozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolniczej dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:
1) posiadania budynków gospodarskich przeznaczonych do hodowli zwierząt, spełniających wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
2) nie dopuszczania do zanieczyszczania terenu nieruchomości,
3) zapewnienia dla zwierząt wybiegów skutecznie zabezpieczonych przed ich samodzielnym wydostaniem się poza teren nieruchomości,
4) przestrzegania przepisów sanitarno – epidemiologicznych, zdrowotnych i porządkowych, a także budowlanych i związanych z ochroną środowiska określonych odrębnymi przepisami.
3. Zakaz utrzymywania zwierząt gospodarskich dotyczy także terenów zajętych przez budownictwo wielorodzinne, zwarte jednorodzinne, instytucje użyteczności publicznej, obiekty handlowe, hotele, strefy przemysłowe.
Rozdział 8.

Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania
§ 14. 1. Obowiązkowej deratyzacji podlegają obszary zabudowy obiektami przechowywania produktów rolno-spożywczych, a także zabudowy budynkami wielorodzinnymi.
2. Deratyzacja na terenie nieruchomości powinna być dokonywana w każdym roku w terminie od 1 kwietnia do 31 maja.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-01-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-01-08 13:53:56
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tyberiusz Maksymow
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-01-08 13:55:15
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tyberiusz Maksymow
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-01-19 09:08:34
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1098 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony